Εκπαίδευση επαγγελματιών τουρισμού & φιλοξενίας στη σωστή εξυπηρέτηση πελατών, την ενίσχυση της εμπειρίας πελάτη και την αποτελεσματική διαχείριση παραπόνων.
Θεματικές ενότητες:
Πρώτη Θεματική Ενότητα: 16 Μαΐου Παρασκευή
Βασικές Αρχές Εξυπηρέτησης Πελατών
· Τι σημαίνει εξαιρετική εξυπηρέτηση
· Γλώσσα σώματος και σωστή επικοινωνία
· Δημιουργία προσωποποιημένης εμπειρίας
Επικοινωνία & Τεχνικές Εξυπηρέτησης
· Τρόποι υποδοχής πελατών
· Χειρισμός απαιτητικών ή δύσκολων πελατών
· Χρήση θετικής γλώσσας στην επικοινωνία
Δεύτερη Θεματική Ενότητα: 17 Μαΐου Σάββατο
Διαχείριση Παραπόνων & Αρνητικών Κριτικών
· Πρακτικές αντιμετώπισης παραπόνων
· Διαχείριση αρνητικών κριτικών στο TripAdvisor, Google Reviews
· Πώς να μετατρέψεις ένα παράπονο σε ευκαιρία
Ανάπτυξη Στρατηγικής Πρόληψης & Εσωτερικής Αντιμετώπισης Παραπόνων
- Κατανόηση των “σημείων τριβής” στην εμπειρία πελάτη
- Εκπαίδευση προσωπικού στην πρόληψη παραπόνων μέσω συνέπειας & ενσυναίσθησης
- Εσωτερική διαδικασία καταγραφής & αξιολόγησης παραπόνων
- Χρήση παραπόνων για βελτίωση υπηρεσιών και προσωπικού
- Διατήρηση ψυχραιμίας και συνεργασίας εντός ομάδας σε απαιτητικές καταστάσεις
Εισηγητής
Vasileios Christos Oikonomou
Co-Founder της NOMAS
EDUCATION
2017-2019 Master of Business Administration – Athens University of Economics and Business Greece
Thesis: “CSR reporting impacts on the stock price of listed companies on NASDAQ & NYSE”
2015-2016 M.Sc. – Energy: Strategy, Law & Economics – University of Piraeus Greece
Thesis: “The macroeconomics impacts of oil crisis’ in the economy of Saudi Arabia”
2010-2014 B.Sc. – Environmental Science – University of the Aegean Greece
Thesis: “Energy renovation and feasibility study at museum of Sigri in Lesvos”
EXPERIENCE
April/2021- Relationship Manager – Cardlink Greece
• Managed territory consisting of 40 Key Accounts.
• Increased average sales profit by 50% yearly.
• Improved previously damaged relationship with key customer recovering $50K in lost sales.
• Developed and launched new payment solutions gaining over $200k in additional revenues.
Nov/2018- Channel Sales Executive – Philip Morris International Greece
• Managed third parties’ budget up to €200K per year.
• Prepared various cost analyses and negotiated fees, one of which saved $20K the first year.
• Restructured contracts management process resulting into 50% reduction of out-of-date contracts.
Feb/2017-Nov/2018 RRP Team Leader – Philip Morris International Greece
• Hired and supervised sales team to launch innovative tobacco products.
• Devised a lead generation program by achieving 50% growth in leads’ creation.
• Achieved an average 90% customer satisfaction rate, 15% higher than company average.
• Earned the national sales growth award.
Oct/2016-Feb/2017 Business Developer – Philip Morris International Greece
• Planned, supervised and coordinated daily activity of 3 business partners.
• Improved share of market by 10% in the first 3 months by developing new strategies.
• Decreased 20% the operational costs by negotiating clients’ contracts.
Apr/2016-Oct/2016 Brand Builder – Philip Morris International Greece
• Planned, supervised and coordinated daily activity of 7 business partners.
• Slashed 30% contracts’ costs by negotiating pricing and fees.
• Expanded sales network by 20% by dealing with new business partners.
SKILLS AND AWARDS
Languages: Greek Native, English Fluent (Ecce Michigan), IELTS, German B1 Goethe Institute
Skills: Sales Management, Sales Growth, Sales Strategies, Customer Experience, Coaching, Team Leadership, Sustainability
Certifications: Strategy and Sustainable Enterprise, India Institute of Management Bangalore, 2015, (E-learning)
HOBBIES
Professional Swimming, Long-Distance Running, Basketball, Football.